کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/09 | اعضاء: 316338 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

علی رغم پایان پشتیبانی از فلش پلیر؛ چگونه هنوز از آن استفاده کنیم؟

پشتیبانی از فلش پلیر رسماً پایان یافته و این یعنی نباید از آن استفاده کنید. اما اگر ناچار بودید از این برنامه همچنان بهره ببرید، چه باید بکنید؟ چگونه باید فایل های .SWF یا بازی های آنلاین را اجرا کرد؟ با سافت گذر همراه باشید تا پاسخ این سؤال ها را بدهیم.

ادوبی فلش پلیر ادوبی فلش پلیر

آیا واقعاً فلش پلیر از کار افتاده است؟

فلش پلیر رسماً بازنشسته شده و به خاطر مشکلاتی که دارد دیگر گوشی ها، آیفون ها، آیپدها و وب سایت های مدرن از آن استفاده نمی کنند و از سایر استانداردهای جدیدتر اینترنتی بهره گرفته اند. در واقع فلش پس از Oracle Java، Silverlight مایکروسافت، QuickTime اپل و . . . آخرین افزونه مرورگرهاست که از بین رفته است.

پشتیبانی از فلش رسماً در تاریخ 31 دسامبر 2020 پایان یافت و ادوبی نیز لینک های دانلود آن را از سایتش حذف کرده و دیگر هیچ آپدیت امنیتی هم برای آن عرضه نخواهد کرد.

ادوبی حتی اقداماتش را برای کنار گذاشتن فلش پلیر توسعه داده به طوری که از تاریخ 12 ژانویه 2021 نسخه های اخیر افزونه این برنامه دیگر محتواهای فلشی را اجرا نخواهند کرد.

در حالی که ادوبی همه کار کرده تا فلش پلیر را مسدود کند و اجازه ندهد در اینترنت اجرا شود ولی هنوز هم چند ترفند وجود دارند.

هشدار جدی؛ واقعاً باید از استفاده کردن یا فلش پلیر اجتناب کنید

اگر واقعاً می توانید از فلش استفاده نکنید، انجام این کار را به شدت توصیه می کنیم. چنان چه وب سایت یا نرم افزاری دارید که محتوای آن مبتنی بر فلش طراحی شده، حق دارید که در تصمیم گیری در این زمینه مردد باشید اما واقعیت آن است که الآن فرصت طلایی به وجود آمده است. ادوبی از سال 2017 برنامه ریزی کرده بود که فلش را کنار بگذارد و حالا دیگر برنامه ای ندارد تا دوباره آن را بازگرداند.

با این حال، اگر در موقعیتی هستید که نمی توانید از استفاده کردن از فلش پلیر اجتناب کنید، چندین ترفند وجود دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

آیا می توان نسخه ای قدیمی تر از فلش پلیر را اجرا کرد؟

ادوبی فلش پلیر ادوبی فلش پلیر

ادوبی همه لینک های دانلود فلش پلیر را از سایتش حذف کرده و این یعنی حتی امکان بارگذاری جدیدترین نسخه آن از منبع رسمی وجود ندارد.

این شرکت حتی از نسخه 32.0.0.387 به بعد کاری کرده تا اگر کسی از فلش استفاده می کند، نتواند محتوای مربوط به آن را اجرا نماید و خطای Adobe Flash Player is blocked را دریافت کند.

به نظر می رسد آخرین نسخه ای که کاری که در پاراگراف قبلی گفتیم را انجام نمی دهد، شماره 32.0.0.371 می باشد. بر این اساس، برای اینکه بتوانید محتواهای فلشی موجود در اینترنت را اجرا کنید، می بایست از نسخه قدیمی این برنامه بهره بجویید؛ کاری که اصلاً انجام دادن آن را پیشنهاد نمی کنیم به خصوص آنکه مشکلات امنیتی این برنامه بسیار زیاد هستند.

نحوه اجرای فایل های .SWF با فلش پلیر منبع باز

فلش از فرمت .SWF برای اجرای محتواها در اینترنت استفاده می کرد. برای اجرای فایل هایی که این فرمت داشتند، مجبور بودیم فلش پلیر را در رایانه نصب کنیم؛ چیزی دیگر از این به بعد امکان پذیر نیست.

اما فرض کنید می خواهید محتوای قدیمی را ببینید که تنها از فرمت .SWF پشتیبانی می کند، در اینجا چه باید کرد؟. یکی از راهکارها، نصب نسخه قدیمی و منسوخ شده فلش پلیر است. برای انجام این کار، یک سیستم مجازی بسازید و فلش ورژن 32.0.0.371 را نصب و فایل مدنظرتان را در یک مرورگر اجرا کنید.

 

راهکار بهتر، استفاده از فلش پلیر منبع باز یا شبیه سازی به نام Ruffle است. این سیستم رایگان با مرورگرهای سیستم عامل های مختلف اعم از ویندوز، macOS و لینوکس سازگار خواهد بود. برای بهره مندی از آن فقط کافی است روی فایل .SWF دو بار کلیک کنید تا Ruffle اجرا و در ادامه فایل فلش هم اجرا شود. حتی انجام این کار از طریق نوشتن دستور زیر نیز امکان پذیر است:
 
Ruffle.اسم فایل.swf
 

Lightspark یک فلش پلیر منبع باز دیگر برای ویندوز و لینوکس است که با هدف پشتیبانی از تمامی فرمت های فلش تولید شده است. آخرین به روزرسانی این برنامه در میانه های سال 2020 انجام شده و در حال حاضر تنها از 76 درصد APIهای فلش پشتیبانی می کند؛ این یعنی برخی از محتواها اجرا نمی شوند و برخی ها می شوند.

ادوبی فلش پلیر ادوبی فلش پلیر

از میان این دو گزینه، ما استفاده از Ruffle را به شما پیشنهاد می دهیم.

چگونه فیلم های دارای فرمت FLV را تماشا کنیم؟

سایت های استریمینگ و پخش آنلاین فیلم زمانی از ویدیوها پلیرهایی استفاده می کردند که مبتنی بر فلش ساخته شده بودند. این پلیرها قابلیت اجرای فیلم ها با فرمت FLV را داشتند. خوشبختانه دیگر اجرای این نوع فیلم ها نیازی به فلش پلیر یا شبیه ساز آن ندارد. شما می توانید از یک مدیا پلیر مانند VLC یا MPV بهره بگیرید و فایل های FLV مدنظرتان را اجرا کنید.

اگر در سایت خود فلش پلیر داریم چه کنیم؟

اگر در سایت خود انیمیشن یا فیلم فلشی دارید، آن را به عنوان یک ویدیو ضبط و سپس آپلودش کنید. آسانترین راه برای انجام این کار هم استفاده از شبیه ساز Ruffle، اجرای فایل .SWF مدنظر در رایانه و ضبط آن به وسیله نرم افزارهای ضبط نمایشگر است. اگر هم ویدیوی شما فرمت FLV را دارد، با برنامه ای مانند Format Factory آن را به .mp4 تغییر دهید.

اگر هم سایت شما کلاً بر پایه فلش طراحی شده، باید یک سایت جدید بسازید. به علاوه، چنان چه می خواهید برخی از عناصر سایت خود را حفظ کنید، Ruffle می تواند در این زمینه کمک کند. این شبیه ساز از جاوا اسکریپت بهره می برد تا به صورت خودکار محتواهای فلش را تبدیل نماید تا دیگر نیازی به دانلود آنها توسط بازدیدکنندگان نباشد.

اگر با برخی از مشکلات مواجه هستید، اطمینان حاصل کنید که سرور وب شما به درستی روی سرور .WASM قرار گرفته شده و به خاطر بسپارید که بازدیدکنندگان باید برای اجرای فیلم یا هر چیز دیگر، روی دکمه play کلیک کنند.

بازی ها و کارتون های قدیمی فلشی چه می شود؟

اگر می خواهید بازی ها و کارتون های قدیمی دهه های 1990 یا 2000 را ببینید، خبر خوب آن است که بسیاری از آنها حفظ شده اند.

Flashpoint برنامه BlueMaxima یک بازی و انیمیشن فلشی است که در رایانه ویندوزی شما اجرا می شود و قرار است به زودی نسخه macOS و لینوکسی آن عرضه گردد. شما می توانید تمام آرشیو برنامه ها و بازی ها را برای استفاده آفلاین دانلود و یا آنها را در لحظه اجرا کنید.

ادوبی فلش پلیر ادوبی فلش پلیر

Internet Archive هم آرشیو کاملی از برنامه های فلشی قدیمی جمع آوری کرده و مجموعه او حالا بیش از 2500 آیتم دارد. این مجموعه ها را می توان در مرورگرهایی که از پروتکل Web Assembly پشتیبانی می کنند، تماشا کرد تا نیازی به دانلود آنها نباشد.

به علاوه، مجموعه Newgrounds نیز همچنان در دسترس قرار دارد. برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید، امکان بهره مندی از نسخه ویندوزی آن را دارید و یا باید سراغ افزونه Ruffle بروید.

نحوه اجرای نسخه های قدیمی فلش پلیر

هشدار بسیار جدی: واقعاً نسبت به انجام این کار هشدار می دهیم زیرا نسخه های قدیمی فلش پلیر مشکلات امنیتی متعددی دارند و دیگر برایشان آپدیت منتشر نمی شود. از آن جهت این اطلاعات را به شما می دهیم تا فقط در مورد آنها آگاهی داشته باشید. بنابراین تنها با مسئولیت خودتان از این ترفند استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی مجبور شدید نسخه ای قدیمی از فلش که همچنان کار می کند را اجرا کنید، باید این کار را در یک محیط کاملاً امن مانند رایانه مجازی صورت دهید. اپلیکیشن های رایگانی مانند VirtualBox می توانند محیطی مجازی بسازند که هیچ خطری برای کامپیوتر شما نخواهد داشت. در واقع با انجام این کار یک سیستم عامل دیگر روی سیستم عامل فعلی اجرا خواهید کرد.

برای انجام این کار، یک سیستم مجازی ساخته و سیستم عامل مدنظرتان را در آن نصب کنید (ویندوز گزینه خوبی است). در ادامه نسخه 32.0.0.371 فلش را نصب نمایید. بار دیگر می گوییم که لینک دانلود رسمی از سایت فلش وجود ندارد و تمامی لینک های فعلی را سایت های متفرقه ارائه کرده اند.

پس از راه اندازی سیستم مجازی، مرورگر را اجرا و فلش را نصب کنید (گزینه آپدیت خودکار را خاموش کنید) و محتوای مدنظرتان را اجرا نمایید. با توجه به قدرتی که رایانه تان دارد، ممکن است برخی مشکلات عملکردی در آن به وجود بیاید. توجه داشته باشید که شما دارید از یک نرم افزار کاملاً منسوخ و قدیمی استفاده می کنید بنابراین در محیط اینترنت به هیچ عنوان اطلاعات ورود به حساب کاربری، جزئیات کارت اعتباری و . . . را وارد نکنید.

اصلاً دیگر به فلش پلیر نیازی نیست

بسیاری از انیمیشن ها و کارتون ها به صورت جداگانه ضبط و در یوتیوب آپلود شده اند. به علاوه، برخی از بازی ها که در اصل از فلش پلیر استفاده می کردند دیگر از بین رفته اند.

با این وجود، به خاطر اینکه هنوز هم بسیاری از سایت ها از فلش پلیر استفاده می کنند، می توانید از آلترناتیوهایی مانند Ruffle بهره ببرید و نگرانی از بابت مشکلات امنیتی نداشته باشید.

 

 
منبع: howtogeek.com 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 48428 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1399/11/07 تعداد مشاهده: 2205
سافت گذر
نظرات بینندگان

علیرضا مجدی زاده کرمانی 1399/11/07 23:48
سلام
به نظرم عقب یردن تاریخ ویندوز رو هم اضافه کنین!
خیلی بهتره نسبت به این کار ها